amerika-final-chapter-special-edition.reismee.nl

Space Needle


Tickets voor the Needle, Peet heeft er hoofdpijn van. Gisteren in het reuzenrad maar was (maar) 53 meter hoog. Vandaag the Needle met zijn 185 meter hoogte! De bouw van The Needle is begonnen in 1961 en was klaar in december dat jaar. The Needle opende 21 april 1962, de start van de wereldtentoonstelling met thema 21ste eeuw, waar deze voor gebouwd werd. The Needle trok tijdens de expo naar schatting 2,65 miljoen bezoekers waaronder veel wereld beroemdheden, Elvis Presley, Walt Disney, Bob Hope, Linden Johnson, Neil Armstrong etc. In 1999 wordt het een officieel City of Seattle Landmark. We hebben eigenlijk tickets voor 13.00 uur maar we zijn er al om 11.30 uur. We vragen of we eerder naar binnen mogen en dat mocht! Met de lift aan de buitenkant naar boven, awesome, wat gaaf! "Superformiweldigeindefantacollosachtig" om te zien, alles!! En Peet? Is gewoon mee gegaan ondanks zijn twijfel!! Het uitzicht is echt overweldigend. Na alles gezien (en gefilmd) te hebben zijn we rond 13.30 uur weer naar beneden gegaan. Koffie en een broodje op het terras, de zon is heerlijk warm. Verderop is een man op een saxofoon aan het spelen. Als ik mijn ogen dicht doe waan ik mezelf op de koningsmarkt in Alkmaar, ik heb zelfs een oranjeshirt (alleen niet aan). We zijn begonnen aan de laatste dagen van onze vakantie en heb best wel spijt van een riem die ik niet gekocht heb. Peet zegt; "Dan gaan we die gewoon even halen". Het is inmiddels rond drieën als ik "mijn" riem in bezit heb. We gaan richting Hurricane en besluiten de koffer alvast te vullen met wat we niet meer nodig hebben. Als we eenmaal bezig zijn missen we toch nog wat vacuüm zakken (aan Manon en John meegegeven) voor onze spullen dus even naar Walmart 7 mls verderop. Ik rij de Dodge, kan ik alvast even wennen als we de Hurricane terug brengen vrijdag. Als we bij Walmart zijn vinden we de vacuüm zakken maar ook een pompje, elektrisch, en lekkere "donutholes"...... en ijs ;) Ach...het zijn de laatste dagen. Als we weer bij de Hurricane zijn kakken we allebei vreselijk in, en dat al om 20.00 uur. We komen nu eigenlijk een beetje tot rust, je wil natuurlijk alles zien en beleven maar al dat "geweld(ig)" hier maakt wel indruk! Je hoofd moet het allemaal maar weer verwerken! Peet gaat even plat en ik schrijf mijn verhaal. Morgen gaan we, na een heerlijk rustig ochtendje, even kijken bij de "Boeing" fabriek, ook in Seattle. Zoals ik al zei....alles zien!!

Reacties

Reacties

Sjors

Super dagje weer, ja aan alles komt een eind maar deze reis blijft lang hangen.

Betty

Zelfs aan geweldige avonturen zit een eindpunt. ?
Verwerken komt straks, als jullie weer thuis zijn.
In alle rust alle foto's verhalen en video's bekijken, met de live herinneringen die er aan vast zitten.
En deze herinneringen gaan een leven lang mee.

Ze weet het nog niet, maar er zit uuh nee ligt hier een queen op jullie te wachten die super blij zal zijn jullie weer te zien ?
Ze heeft John en Mannon al even kunnen zien in het park ?
Dus dikke lebber ook van the Queen Sky

Ada

Tot nu toe heb ik je verhalen en foto’s elke dag bekeken. Van mij mogen jullie nog wel even doorgaan ?

Lenny

Wat geweldig allemaal.
Jammer dat het allemaal zo snel voorbij gaat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!