amerika-final-chapter-special-edition.reismee.nl

Ferris wheel

Als dit gelezen wordt is het koningsdag in Nederland. Waar ik anders naar koningsnacht ga, zitten we nu in Seattle.Niks van oranje hier.Ik hoop voor iedereen dat het niet regent in Nederland! Het is bijna 18.00 uur in Bothel als ik dit schrijf en hier regent het nu! Maar voor ons is de dag nu om. Vandaag zijn we, na een rustig ochtendje, naar downtown Seattle gereden met de Dodge. We hadden een beetje gegoogled voor parkeerplaatsen maar het is geen hoog seizoen dus bij aankomst direct een ondergrondse ingedoken. $ 19,- p.d. valt mee als ik verschillende reviews heb gelezen, het is toch een grote stad. We gaan vandaag naar Pike Place Market en we staan drie blocks verder geparkeerd. Als we buiten de parkeergarage staan zien we een Starbucks en gaan eerst even een bakkie doen. Het is inmiddels rond 11 uur. We zoeken de route naar de markt en lopen die kant op. Het is vier verdiepingen en we gaan van boven naar beneden. Elke verdieping heeft een eigen afdeling. We starten bij de vers markt, vis, groenten, bloemen etc.
Het lijkt op de zwarte markt in Beverwijk alleen met verdiepingen. Leuk om gezien te hebben! We lopen "down hill" om langs het water te lopen. Verderop ligt een cruiseschip, het lijkt wel een flatgebouw! Er staat een "Ferris wheel" aan het water en ik krijg Peet zover dat hij meegaat, hij heeft het niet zo op hoogtes. We hebben een prachtig uitzicht waar goed te zien is waar downtown Seattle zich scheidt van de skyscrapers.
Als we eruit zijn lopen we verderop een soort foodcourt in, het ziet er wat verlaten uit maar beneden is een "bakery" waar we wat gaan eten, allebei een omelet. Om een uur of 15.30 uur besluiten we om richting Hurricane te rijden, morgen zijn we hier weer ;) We hebben n.l. tickets voor the Needle! Als we bij de parkeergarage aankomen moeten we even zoeken, de Dodge kan je op afstand starten en als je de deur opent toetert hij, zo gedaan en zo gevonden! We rijden naar de exit en rekenen af, $ 25,- ? Maar er staat een bord $ 19,-..... dat is alleen voor early birds, sjongejonge, haal dat bord dan weg als het 9.00 uur is geweest!!
Onderweg nog gestopt bij Nordstrom in de hoop dat ze daar de schoenen hebben die ik er eerder zag. Het is een prachtig winkelcentrum in Bellevue met meerdere grote winkelketens. Onverrichter zake rijden we terug naar the Huricane en besluiten voor de laatste keer te wassen. Nog wat eten maken en dan houden we avond! Voor jullie allemaal gefeliciteerd en een gezellige koningsdag gewenst!

Mariska

Wat een heerlijkheid om zo'n reis te maken en gewoon uitstappen waar je het leuk lijkt. Margaret, hopelijk hebben ze je schoenen nog in de winkel. Nog veel plezier. En op de Randersdijk waait de vlag voor Koningsdag??

Wilma

Prachtig verhaal weer Mar . Zoals je schrijft hoor ik je het ook zeggen ? en hoop idd dat je je schoenen hebt kunnnen krijgen ???Wij hebben koningsnacht ??overleefd en het weer was echt goed geen regen gehad . net wakker erg laat geworden Marcel moest spelen? in Zaandam was erg gezellig . We gaan vanmiddag?? feesten in purmerend ppooeehhh en morgen werken zal niet meevallen .. Fijne reis verder en doe voorzichtig ?

Caroline

Jullie hebben het fijn, dat is top
Ik heb je gemist met konings nacht het was weer ouderwets gezellig met een voor mij vreemde maar leuke band ?
Vandaag mis ik je ook ?
Blijf nog even genieten samen ?

mams

jully vermaken je wel he maar jully tijd gaat hart henog nweekend en dan is t weer gebeurt he nou hier gaat t ook allemaal goed hoor morgen gaan ze tegels halen voor in t schuurtje maar rustig aan hoor we hebben de tijd aan ons zelf hoor nou mrg en peet genieten die laatste dage en tot 2 mei he

mams en pap

tis druk bij me ivor enlars opa marian zijn t schuurtjeaan tzetten manon is ook aan t helpen hoor nou gezellig hoor als je ook wil helpen kan nog hoor nee hoor geniet er maar lekker van hoor zondag komen jully weer thuis he nog 1 dag lekker genieten hoormaandag komen jully maar n lekker gebakje halen 59 jaar getrouwt henou ik sluit af met groetjes van pap en mams en dan tot maandag heb er zin in hoor john heb de fiets van opa nu gehaalt hoor gr pap en mam he